onsdag 5 december 2012

Tjurruset

I söndags var vi hos våra vänner på julfika och fick älgstek till middag. Väldigt gott men sen har min mage fått lida i tre dagar. Älg är alltså inte så smart att äta när jag varit vego i sju år (med undantag av lite fisk och kalkon, med betoning på lite). Jag har fått ligga i fosterställning under ett täcke när jag kommit hem från jobbet på eftermiddagarna. Kanske beror på att jag haft mycket att stå i på jobbet också. Hur som, Linnea berättade för mig om ett lopp som heter Tjurruset. Jag blev såld!! Loppet är 1 mil långt och går i tuff terräng, man får vada i gyttja och kliva genom snåriga buskar, det kallar jag en utmaning!! Min plan för 2013 års löpning är att köpa mig ett par five fingers skor för jag tror att det skulle passa mig ganska bra och sen vill jag börja springa mer i terräng. För jag har insett att jag föredrar att springa i skogen och vid sjöarna, det ger mig mer mental styrka men det är också mycket jobbigare fysiskt. Så mycket terräng i kombination med någon längre tur på planare underlag är min plan för löpningen. Så Tjurruset hade varit väldigt skoj!!

Hur planerar ni att lägga upp er löpning? Vilka lopp ska ni delta i?

1 kommentar:

  1. Jag ska också springa tjurruset! Vi måste ju springa tillsammans =) Och lidingöloppet. Och helst en mara är planen. Det blir mycket terräng, och långa distanser på lite planare underlag. I terräng få man ju dessutom naturliga intervaller, vilket ju är bra för både styrka, kondition och psyke!

    SvaraRadera