måndag 1 april 2013

Peppad

Nu är våren på väg och jag känner mig peppad på träning. Måste komma i form om jag ska orka med att kitesurfa i sommar. Så vi ska tänka till lite extra när det kommer till kosten men framförallt ska jag komma igång med cirkelträning och löpningen igen.

Började peppa mig själv under påsken genom att cirkelträna varje morgon innan frukost. Idag är min kropp glad att ledigheten är slut för jag är mör i mina muskler. En underbar känsla. Nu ska jag bli bättre på att träna på lunchen och snart tillåter vädret att jag joggar hem från tåget på eftermiddagarna.

Kosten ska bli lite nyttigare men lyx ska fortfarande förekomma. Jag tror inte på förbud, kan bero på att jag är en rebell i själen.

Jag ska börja leva det liv jag vill leva, inte bara önska att jag gjorde det. Jag är ansvarig för mitt eget liv!

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar