torsdag 14 februari 2013

Dålig mamma

Jag blir lite irriterad ibland på mitt jobb och även i andra situationer. Många ifrågasätter varför jag jobbar heltid när vi har små barn. De säger att de inte förstår när jag har tid att träffa dem. Men alltså. Vi har inte råd att låta mig jobba mindre, eller jo, om vi säljer bilen så har vi råd. Men då blir vi isolerade ute i skogen. Och mina barn ÄLSKAR sin förskola. Och jag älskar mitt jobb och min man likaså. Så sluta ge mig dåligt samvete! Jag är en bra mamma och vi har mycket kvalité i vårt liv. För i min bok är det kvaliteten och inte kvantiteten som är det viktiga.

Jag hoppas istället på att gå ner i tid när barnen går i lågstadiet för då tror jag att de har ett större behov av mig än vad de har nu. Det stör mig att ingen ifrågasatt min man och hans arbetstider medan jag ska ifrågasättas hela tiden. Vi kämpar på som djur för att min man startar upp ett företag från grunden. Vi gör uppoffringar ekonomiskt nu för att vi hoppas på en bättre framtid, vi vill ge våra barn en bra framtid utan att försaka dem nu. De får vara lite längre än andra barn på en plats där de trivs, är jag en dålig mamma då?

- Fru Svensson filosoferar

3 kommentarer:

  1. Verkligen inte! Så länge barnen mår bra och ni gör det som funkar för er så är allt bra! Det är konstigt men från den stunden som man fick ett plus på Stickan så är det tydligen fritt fram för folk att kommentera och tycka till om ALLT. Säg nåt så folk blir tysta nästa gång de är korkade, typ: nej men det är bra så här, jag är inte så förtjust i mins barn ändå.

    SvaraRadera
  2. Åh vad trött jag blir på folk ! Kan man inte bara få göra som man själv vill!!?? Men tydligen inte..
    Fortsätt som du gör, du/ni känner dina barn bäst!

    Dessutom tycker jag att det verkar som att föräldrar som har gått ner i tjänst i bland är mer stressade för att hinna med sin arbetsuppgifter (eftersom att belastningen oftast inte minskar)än de som arbetar heltid.

    Kram Carro

    SvaraRadera