söndag 17 februari 2013

Vila är bästa träningen

Alltså, hur kan vila ibland vara bästa träningen?
Jag var väldigt passiv i december så när jag började plankanutmaningen i januari var det så stor förändring på kroppen och musklerna. Likaså att jag hållt upp med löpningen och sen sprang typ en månad senare och var mycket lättare i steget och snabbare. Hur kan man bli bättre av att vila?
Men jag har läst det på många ställen nu, dels att man ska ändra sin träningsrutin varje månad för kroppen vänjer sig. Och dels att vila eller helt byta träning någon månad gör att man presterar bättre när man kör igång igen. Coolt!! Då behöver man inte ha ångest när det inte blir av. Tänker att jag ska jogga på sommarhalvåret och cirkelträna på vinterhalvåret. Det borde ge bra effekt. Hur tränar ni? Vad tycker ni är bäst?

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar