lördag 9 februari 2013

Ett år

Idag ska vi fira!! Jag har letat efter recept på typ det mest onyttiga jag kan komma på, nämligen Rocky Road kladdkaka! Det vi ska fira är att idag är det 1 år sen jag tog mitt första löpsteg.

Min kompis Linnea började springa och hade som mål att springa 5km. Hon började med att gå 4min och sedan springa i 4 min och så upprepar man det 4 gånger. När Linnea hållt på ett par gånger så undrade jag om jag ens skulle orka springa i 4 minuter så en kväll när jag var ute med hunden så testade jag. Och jag klarade 4 min men fick blodsmak i munnen. Gick i 4 min och sen sprang jag i 4 min till. Höll på att dö!! Tog typ 30 min att återhämta mig. Och dagen efter hade jag träningsvärk. Men jag var ändå stolt för jag har aldrig i mitt liv sprungit längre än till bussen på max 100m. Har alltid "haft mens" eller nått för att slippa springa runt skolan på gymnastiklektionerna, har till och med haft intyg på från sjukgymnast att jag inte ska springa för mycket.


Men kolla på mig nu!! Att springa i en timme är en baggis!! Att lära mig jogga har gett mig självkänsla, stolthet, kondition och många fantastiska naturupplevelser.

Tack Linnea!! Jag kommer hela livet känna mig tacksam för att du inspirerat mig! Och idag ska det firas!!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Tack själv Ninni!! Det är fantastiskt att kunna inspirera och det är ju så härligt att orka springa långt!! Nu ser vi fram mot ett nytt år med nya mål. :)

    SvaraRadera