onsdag 28 augusti 2013

Hej bloggen!

Längesen jag var här. Men nu är jag peppad igen. Sugen på att ta itu med livet, träningen och vårda relationerna till min familj samtidigt. Som vanligt när semestern är över så vill jag få ihop arbete, träning, kost och familjeliv. Det här med vardagar är inte alltid så lätt.

Just nu försöker jag övertala några vänner att delta i Toughest i köpenhamn med mig, 8km hinderbana. Jag är inte själv i så bra fysisk form så jag känner att detta hade varit ett bra mål att jobba mot. Tävlingen går av stapeln den 12 oktober.
Idag joggade jag hem från tåget och stannade ett par gånger på vägen för att göra upphopp, ass to the grass, höga knän osv. Tror det kan vara bra träning inför en hinderbana, att öva på att göra fysiskt tunga saker under löpningen. Det är viktigt för mig att öva på att springa lite längre distanser eftersom jag som längst sprungit 4,5km under sommaren. Inte är jag snabb heller. Men jag tänker att mina lagkamrater gärna får springa före så kan jag komma efter. Jag är inte ute efter att ta en bra tid utan att komma runt och ha roligt. Och hitta motivationen! Någon som är sugen på att haka på?

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blev när jag såg att du skrivit!! Jag är med!!!

    SvaraRadera