torsdag 29 augusti 2013

Konsten att få till en bra kost

Jag vill börja äta sundare men tycker det är svårt när man har två små som man ska anpassa sig till. Inte på grund av att de inte gillar nyttig mat utan mer för att få tiden att räcka till. Jag behöver mer struktur i mitt kylskåp och planera in mer nyttig mat. Inte bara tänka att det ska gå fort och hoppa över att fixa grönsaker.


Det behöver inte ta extra tid.
Som igår när jag gjorde Svensson-salsa till korven och spenat-mos istället för vanligt. Idag åt vi upp resterna och då blev det ruccola och avokado med keso till. När det är så enkelt undrar jag hur det kan vara så svårt att göra det ibland?!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Jag försöker äta både nyttigare och mer varierat, men har också fastnat lite i de är tankarna om att det tar så lång tid. Dock testade jag tre nya, nyttiga recept förra veckan och alla var lätta att göra, gick fort och var goda!

    SvaraRadera