söndag 25 september 2011

Att hinna

Hur hinner alla med allt? Hur hinner ni städa, jobba, vara romantiska, ha egentid, läsa en bok, ha kvalitetstid med barnen, klippa gräsmattan, plocka ögonbrynen, rensa ögräs, tvätta, baka, storhandla, sova, duscha och allt annat man ska hinna med?!?
Mitt hem ser allt som oftast ut som kaos, jag med för den delen. Jag är nöjd om jag lyckas hålla familjen mätt och belåten, allt annat kommer på efterkälken. Och ibland fuskar jag med maten oxå!! Ger sonen kex och russin till mellanmål eller handlar köpemat. Hur lyckas alla andra?

- Fru Svensson filosoferar

3 kommentarer:

  1. Vilka är alla andra? De flesta hinner nog inte, men vill ge sken av ständig perfektion. Kul att du börjat blogga igen!

    SvaraRadera
  2. äsch. man hinner inte. jag fattar inte hur ni hinner nånting med två barn. impad! man får vara nöjd med det man gör bra och klappa sig på axeln för det och inte gå och ha dåligt samvete för det man inte hinner. mitt recept iaf. haha.

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det inte bara är jag!!

    SvaraRadera