tisdag 27 september 2011

Fru & man

Som småbarnsförälder är det lätt att glömma bort sig själv. Man hinner knappt bara vara utan det är alltid något med barnen (inget fel alls med det, det är precis så det ska vara!!). Jag försöker prioritera lite egentid för jag vet om att jag mår bra av det och om jag mår bra så mår mina barn bra. Det är min teori i alla fall. Jag försöker dagligen komma ut på en långpromenad med hunden för jag mår väldigt bra av att vara ute i naturen, komma bort och rensa tankarna lite. Men av erfarenhet kan jag säga att det är svårt nog att få egentid och ännu svårare att hitta tid till att bara vara fru. Jag och min man gillar att spendera mycket tid med barnen, sen jobbar vi, fast just nu är jag mammaledig. Vid sidan av allt så driver vi ett företag så det blir inte så mycket tid över. Oftast är man trött på kvällen eller så har man något som man måste ordna med. Vi är dåliga på att prioritera vårt förhållande med det måste vi bli bättre på.

Igår kväll när sonen var nattad och dottern också somnat bäddade vi ner oss framför en film och myste. Vi såg inte så mycket av filmen för vi hånglade mest. Hade glömt bort hur det kändes nästan. Vi njöt av att bara vara vi. Det var längesen. Riktigt längesen. Den stunden vi hade tillsammans stärkte mig mycket, tror att den kommer att bidra med att jag inte kommer vara lika tjurig eller bli irriterad lika snabbt på min man. Det är lättare att ha överseende när man känner kärleken så ära inpå. Vi pratade om det och kom fram till att vi måste bli bättre på att vara man och fru. Så vi ska börja dejta. Ett par gånger om året ska vi fixa barnvakt, klä upp oss och gå ut och äta, gå på bio eller bara ligga i sängen och prata om livet och kramas. Vi ska bli bättre på att prioritera vårt förhållande. Tror att barnen kommer att må bättre om vi gör det oxå. Glada föräldrar, glada barn.

Till min älskade man, tack för igår! Du gör fortfarande så jag får fjärilar i magen. Är så kär i dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar