onsdag 6 november 2013

Duktig

Efter tio timmar på en arbetsplats där man inte får dricka kranvatten för tillfället så förtjänar jag en god dricka! Eftersom sista halvtimmen spenderades på gymet i källaren så var jag väldigt törstig. Är stolt över att jag valde att stanna kvar och tränade när det kändes så lockade att åka hem till familjen.


Det bästa med gymet på jobbet är att där finns en boxningssäck och 4kg hantlar. Hemma har jag en kettlebell på 6kg vilket är lite lite. Eftersom att jag lätt blir rastlös och tröttnar så passar cirkelträning mig utmärkt. Jag kör 1 minuts intervaller utan vila. Jag bestämmer nästa övning medan jag utför en övning och blandar ben, core och armar. Efter 21,5 minut är jag oftast helt död. Så skönt och tids effektivt! Har ni tips på nya övningar jag kan stoppa in i min cirkelträning?
Jag har en övning som jag kallar "idioten", den ser så harmlös ut men oftast fixar jag med nöd och näppe 1 minut. Efter den måste benen få vila för de blir som gelé.

Cirkelträningen vill jag fortsätta med och min tanke är att öva upp kondisen. Eftersom jag hela tiden har bortförklaring på varför jag inte kan springa så måste jag verkligen styra upp ett löpband. Det är mörkt, det regnar, det är för kallt, hunden har redan rastats, jag glömde byxorna på jobbet, det är viktigt med kvalitets tid med barnen. Listan är oändlig.

- Fru Svensson filosoferar

3 kommentarer:

  1. Kul med löpband hemma! Jag ska nog köpa gymkort nu i vinter för att kunna springa på band. Det är så motigt att springa i snömodd i flera månader.

    SvaraRadera
  2. Då kan du köpa ett och ha hemma, finns för 2000kr på blocket.

    SvaraRadera
  3. Finns ingen plats, jag har klämt in CT'n i ett hörn där den egentligen inte kan stå. Men jag tänkte ju givetvis använda mer av gymmet än löpbandet, styrketräning, spinning m.m.

    SvaraRadera