söndag 30 oktober 2011

Safe sex

Det här med preventivmedel är verkligen svårt tycker jag. Hur vet man vad som passar en bäst?
Jag som dessutom vill gå ner i vikt är inte så sugen på något piller som ökar hungerkänslorna. Av någon anledning så vill jag helst inte stoppa upp något i mig. Har hört för många historier om spiraler som måste opereras ut under narkos osv. Var lite inne på p-stav för det verkar smidigt men det är många som varit missnöjda med sina. Plus att de bara innehåller gestagen som ger ökad aptit. Och man kan blöda mycket eller typ inte alls men det har man ingen kontroll över. Så då är det bara p-piller kvar. Kanske ska börja med det och känna efter?
Har alltid bara mått bra av p-piller tidigare och jag gick upp i vikt när jag slutade äta dem. Åhh!!! Varför ska det vara så svårt att bestämma vilka hormoner man ska proppa sig full av??!

- Fru Svensson filosoferar

2 kommentarer:

  1. usch,blä. inga hormoner för mig, tack. det har jag fått nog av nu efter alla dessa år. min syrra har dock sån där p-ring och är nöjd.

    SvaraRadera
  2. P-ring låter himla bra men jag vill helst inte stoppa upp något i mig, har en del traumatiska minnen av menskoppar och liknande.

    SvaraRadera