tisdag 11 oktober 2011

Vinterkläder

Nu börjar jakten på de perfekta vinterkläderna. Jag får nästan ångest av tanken på rätt kläder till sonen. Nu har jag spenderat de senaste dagarna med att läsa tester, forum och omdömen. Reima är ett av de märken som ofta får väldigt höga poäng men folk tycker att de är för dyra. Själv tycker jag att de är rätt fula och oftast för flickiga med blommor och sånt. (Jag klär gärna sonen i lila och mycket färg men jag gillar inte det puttinuttiga.) Didriksson har rätt fina overaller och har fått bäst i test samtidigt som jag läst på flera ställen att de inte håller inte emot vatten. HM brukar inte få så höga omdömen heller och polarn och pyret brukar folk tycka är för dålig kvalitet för pengarna. Där håller inte jag riktigt med för sonen hade polarn förra året och den var kanon!! Dottern kommer dessutom få ärva den och då blir den väldigt prisvärd. Har ni några tips och åsikter om vilka som är bra/dåliga?
Jag bor i Skåne så det är viktigt att den tål väta eftersom här oftast bara är slask.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar