tisdag 9 oktober 2012

Finns mina drömskor?

Alltså nu när jag är sjuk så är jag hemma och har lite extra tid att knarka skor på. Min garderob söker efter ett par höst/vinter skor men eftersom jag bor i Skåne så är det mest höst jag behöver. Alltså, skon ska tåla regn, lite kyla, vara snygga och passa både till kjol och byxor (men inga höga stövlar för jag är allergisk mot att stoppa ner jeansen i höga stövlar), vara klassiska men ändå ha det där lilla extra. Finns de ultimata skorna?
Glömde nog lägga till att de inte får kosta en förmögenhet. Här kommer några av de jag fastnat för hittills men som av olika anledningar ändå inte är perfekta.
 Dessa snyggingar bkommer från Zara för typ 1400kr men efter skoutmaningen har jag insett att mer än halva min skogarderob glittrar. Är det då ett vinnanade koncept eller dags för något nytt?
Zaras skor är dessutom ofta hårda i sulan vilket är ett stort minus.
 Sneakers från Have 2 Have. 400 bananer men gjorda i tyg, håller de mot regn?
 Samma sak med dessa, men glad blir man i alla fall!!
 Ett par sjukt klassiska men kommer jag inte att se ut som en vandrande Chesterfield fåtölj?
Hittade den för typ 1700kr på Zalando.
 Björn borg har den bästa sulan hittills, rågummi brukar vara mjukt, skönt men samtidigt stabilt att gå runt på. Hade de varit skinn även upp på haftet och inte mocka hade de redan bott här hemma. Pris: 1200 pix och även de kommer från Zalando.
Kanske ska tillägga att jag har en man som inte gillat ett enda utav paren jag visat vilket gör mig lite skeptisk, dumt nog för han brukar inte gilla det jag köper förrens jag tar på mig det. Skyller på att jag är sjuk och känslig. Sen undrar jag om det bara är jag som tycker att kläder och skor har blivit så himla dyrt de senaste åren?

1 kommentar: