tisdag 5 juni 2012

Igen.

Som om det inte var tillräckligt synd om mig så har jag fått ont i halsen igen. Vad är det med min kropp? Varför gillar den inte mig? Det blev i alla fall ett cirkelpass innan det onda kom. Är sjukt peppad på att komma i form. Har till och med bestämt mig för att köpa byxorna jag drömmer om i en storlek mindre för de kommer sitta perfekt om några veckor. Det vill säga om jag kan hålla mig frisk.

Imorgon är det nationaldagen (fick reda på det idag på dagis när jag hämtade sonen, tur att de sa nått annars hade vi åkt dit imorgon som vanligt) och då är dagis stängt och jag vet inte vad vi ska hitta på. Båda barnen är lite ur fas just nu. Dottern håller på att få tänder och bajsar 100gånger på en dag och det stinker värre en en bajamaja på Roskilde och sonen är lite allmänt 3 års trotsig. Så frågan är vad man orkar bege sig ut på för äventyr med de här två. Funderar på barnloppis i Folkets park i Malmö. Leka, chilla och kanske äta glass. Låter rätt soft. Kanske kan packa ner lite picknick. Eller titta på veteranbilar med mina föräldrar ute på Österlen. Valen är många och jag är förvirrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar