fredag 1 juni 2012

Usch och tvi

Idag är ingen bra dag. Jag är låg, utan energi, har ingen motivation och tankarna snurrar runt som en torktumlare. Som vanligt när jag mår så här så vill jag bara åka och shoppa kläder. Köpa mig lite lycka. Har sett så mycket snyggt och skulle behöva en ny klänning eller två till alla sommarens fester. Kommer fortfarande inte i mina gamla och hinner inte ta igen all träning som jag missat de här veckorna som jag varit förkyld. Om inte halsen gör ont imorgon heller så ska jag äntligen få träna!!

Tänkte bli av med dagens dåliga humör genom en powerwalk men det blev helt fel. Sonen var med och på riktigt jobbigt humör eftersom han var trött. Hunden var inte nöjd, det blåste storm och regnade två gånger. Ni vet när hela himlen öppnar sig i fem minuter. När jag kom hem igen var jag helt slut som människa. Jag behöver semester. Eller behöver jag mitt jobb? Känner mig lite understimulerad av att vara hemma heltid. Tre månader kvar. Vad ska jag fylla dem med?

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar