måndag 9 december 2013

En ledig dag

Jag tog ledigt igår. Behövde samla på mig ny energi. När det är turbulent både på jobbet och hemma så är det svårt att ta hand om sig själv.

Vi började med en lugn morgon med långa telefonköer. Telenor har valt att skicka min nya telefon till mitt flicknamn och posten vägrar lämna ut den. Suck. Sen sminkade jag mig med glitter eyeliner och packade in barnen i bilen och körde till goda vänner.


Man blir alltid väl emot tagen hos Kalle och Linnea och igår var inget undantag! Fick glögg, laxgryta och chokladmousse till efterrätt. Våra barn är födda med några veckors mellanrum så de har så roligt tillsammans. Leker fint och roar sig själva. Det gav oss mer tid att prata bröllop!! Åh va roligt!! Älskar bröllop!! Och Linnea hade så många fina idéer, nästan så att jag skulle vilja gifta mig igen!! Men det går nog inte min man med på!


Härlig dag med härliga vänner var precis det jag behövde. Nu är jag redo att bege mig mot jobbet igen. Hoppas att det lugnar sig snart. Och skönt att man snart är julledig!!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom! Hoppas det blev ett litet andningshål i ditt kaos! Älskar oxå bröllopspratet. :)

    SvaraRadera