lördag 28 december 2013

Sysselsättning

Imorse gick allt åt pipan. Mannen jobbar så jag och barnen är hemma. Behövde baka bröd till morgondagens brunch och när det stått 40 minuter i ugnen kom jag på att jag glömt ha i bikarbonat. Typiskt. Hade tagit slut på flera av ingredienserna så vi fick åka till affären. För att locka med med mig barnen så föreslog jag att vi skulle ta en tur till badhuset först. Så roligt att barnen är så stora att man kan åka själv med dem!! Vi hade ett par bra timmar tillsammans. Dottern kunde flyta när hon hade puffar på sig. Sjukt imponerad är jag!!


Var lite sugen på att låsa in barnen i skåpen på badhuset för lite reashopping på egen hand.

Efter det fikade vi lite. Jag köpte ett par jeans för 139kr, känns nästan som att man gjort något olagligt när man får jeans så billigt!! Sen handlade vi allt vi behövde från affären. Nu är vi hemma igen. Nästa omgång bröd står i ugnen, denna gången MED bikarbonat. Nu ska vi chilla i soffan resten av kvällen.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar