söndag 22 december 2013

Jullov

Alltså, det här med semester är allt bra gött. Känner redan hur glädjen till livet kommer smygande på mig. Detta är precis vad jag behöver. I lördags var vi på Vellingeblomman och spanande in tomtelandet. Efter det köpte vi med oss fika och åka till mina föräldrar, där min mormor installerat sig över julen. Igår åkte vi till badhuset. Så härligt att se barnen glada. Efter den här hösten känns det som att jag/vi har mycket att kompensera våra barn för. De ska få all tid de vill ha!!

Har börjat pyssla igen, igår gjorde vi diamanter i betong, ska bli spännande att se dem när de är färdiga. Håller å att måla en tavla, har bakat lite. Sånt som får mig att må bra helt enkelt. Så roligt när barnen vill vara med, vill verkligen väcka deras kreativitet. En livlig fantasi kan man alltid underhålla sig själv med.

Tänk att lediga dagar och skratt kan ha en sån läkande effekt på en trasig själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar