tisdag 17 december 2013

Klumpeduns

Nu har jag köpt mig ett löpband!! Ett Attract 1030. Imorse invigde jag det men min fot klarade bara 5 minuter. Det är nämligen så att jag är Sveriges klumpigaste människa. I lördags skulle jag springa upp från sängen för att hjälpa min man att komma ihåg allt han behövde ha med sig till sitt jobb. När jag rusar upp så lyckas jag fastna med foten i mina pyjamasbyxor, trillade som en fura och gjorde en face plant. I fallet lyckades jag skada foten precis där jag skadade den sist. Och efter dagens löpning så får jag nog ta det rätt lugnt med foten ett tag till. Jävla skit.

På tal om min man så blev han av med sina nycklar i lördags. Han har letat ÖVERALLT säger han. Imorse lyfte jag upp jackan som han använder dagligen och känner utanpå fickan. Vad låg där? Jo, hans nycklar!! Alltså, hur kan man ha nycklarna i fickan och vara frustrerad i tre dygn för att man inte hittar dem?!!?!!! Han är rolig min man och jag hoppas innerligt att han aldrig tappar bort mig eller barnen för han är verkligen usel på att hitta saker. Tur att hans andra egenskaper väger upp!!!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Ha ha skulle lika gärna vara Kalle, med nycklarna alltså.

    SvaraRadera