tisdag 3 december 2013

Stress, brottning och dilemma

Igår var jag hemma och VABade för dottern har fått öroninflammation. Vilken liten krigare hon är! Och vilken usel morsa man känner sig som när man tvingar i henne medicin mot hennes vilja. Fy fan. Magen vänder sig för det går emot allt jag vill göra och tycker att man ska göra. Samtidigt så är det mitt ansvar som vuxen att se till att hon tar sin medici, skulle aldrig förlåta mig själv om något hände för att hon inte tagit den. Så tre gånger om dagen har vi brottningsmatch. Hon spottar, fräser och ålar runt och jag hör mig själv förtvivlat säga förlåt som ett mantra. Inga mutor i världen är tillräckliga för henne. Efteråt måste vi ofta duscha för att bli av med den överflödiga medicinen, inte heller så poppis.

Som om inte det vore nog för min dag så började jag laga middagen, potatismos och ugnsbakad korv. När potatisen kokar kommer jag på att vi använt upp all mjölk när vi lagade pannkakor till lunch. Och all grädde har vi vispat till pannkakorna (fanns visserligen grädde kvar med den var grön för barnen ville äta hulken-grädde och jag var inte sugen på ett mintgrönt mos). Gaaahh!! Men fick ha i lite smör och kvarg istället och det funkade fint det med! Slutet gott allting gott!

Har försökt rodda med lite saker inför jobbet också eftersom jag ska iväg på tjänsteresa imorgon och gjorde lite saker som blev fel igår. Dum idé att tänka på jobb när man är hemma. Men just nu är min stressnivå på max. Ser tecken samma som när jag gick in i väggen och försöker ta hand om mig själv men det är lättare sagt än gjort. För en gångs skull är det min omgivning som påverkar mig och inte så mycket jag själv. Livet känns ostadigt och otryggt, alla jag älskar mår dåligt vilket påverkar mig mycket. Hoppas att julen har den läkande effekten som den ibland har. Lediga dagar tillsammans med de bästa.

1 kommentar:

  1. Hoppas du orkar hålla ut till julledigheten och sen får ro att vila ut ordentligt. Ta hand om dig!

    SvaraRadera