måndag 6 augusti 2012

Cykeltur

Dottern sov totalt i tre timmar!! Jag fick gjort massor av grejer. Mina föräldrar kommer hit och passar barnen en sväng imorgon så att vi ska kunna fixa med lite grejer här hemma. Så jag förbereder inför det.

När dottern vaknat begav vi oss ut på en cykeltur. Det började regna precis när vi gav oss iväg med det slutade tvärt och solen tittade fram. Tog en tur till sjöarna och fikade efter ett spontant bad. Vi har fått två riktiga vattendjur!! Dottern kröp tills hon inte bottnade, det var inte som att hon stannade för det, hon fortsatte krypa under vattnet tills jag drog upp henne. Alltså, det rörde sig om en halv sekund eller nått. Jag stod inte bara och observerade som en vetenskapsman, jag agerade som en mamma ska.


- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Jaa! Gör't! Det är det bästa som finns! Tyvärr har det hittills blivit lite lite cykel i år, men än är det långt kvar på säsongen.

    min cykel kostar i nypris som en bättre begagnad bil, haha, 37,000 för att vara exakt. Sukt mycket pengar, ja vet, men fick den billigare vid en utförsäljning. Men runt 10 kan man få en okej cykel för, kanske 8 också, man får tänka på att de ska hålla i skogen, och det kostar. Skivbromsar och bra växlar är också ett måste. Annars kan man lätt trampa sönder växlarna när man växlar ner i uppförsbackarna och så. Det är ju rätt slitsamt för en cykel att skumpa runt :)
    Jag tycker dock att man inte behöver en dubbeldämpad cykel om man bara ska köra singletrack/skogsstig men vill man köra tuffare cykling så är det att rekommendera. Min är gjord både för stig och downhill cykling. Med lång slaglängd på dämparna. På en bra cykelaffär borde de kunna hjälpa dig! :)

    Kör hårt, så kör vi vasan tillsammans sen! Vore sjukt kul! Vi hoppas på att få en plats till nästa år. Men de går åt som smör i solsken..

    SvaraRadera