torsdag 30 augusti 2012

Tre dygn

Min man är inne på sitt fjärde dygn med hög feber, som mest 39,7 grader. Det har inneburit att jag fått ställa in en shoppingtur med min mamma och ett frisörbesök. Nu låter det som att det är synd om mig som inte fick shoppat men så menar jag verkligen inte!! Men det tar på krafterna att sköta inskolningen av dottern, båda barnen, mannen och hunden, för att inte glömma huset. Jag har somnat när jag nattat sonen, fått ta hand om mannen under natten och när det är dags att vakna så vaknar alla. De där 20 minuterna för sig själv har jag verkligen saknat. Allt har gått i ett. Har inte ens varit på toa i fred de senaste dagarna. Och jag som är en ensamvarg. Nu hoppas jag bara att mannen min blir frisk, det är jobbigt att se honom må så dåligt. Jag är så nöjd att det var jag som förlöste våra barn och inte han för det skär in i själen att se de man älskar må dåligt.

Hoppas att vi kan fira sonens 3 års dag på lördag.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar