tisdag 7 augusti 2012

..minus

Vågen fortsätter att peka neråt, ett halvt kilo till. Igår sprang jag tre kilometer och körde lite cirkelträning i högt tempo. 3 x 20sekunder planka på tå men 10 sekunders vila mellan. Sen en gång till med 10 sekunder planka och 10 vila. Körde även benböj, utfall bak och fram, snea bukmuskler, och nedre bukmusklerna med hjälp av att man ligger på rygg och skjuter upp benen i luften så att rumpan lyfter från marken (är man grym ska hela kroppen lyfta men för mig är det en utopi) och 10 armhävningar x 3 med 10 sekunders vila. Det blev ett bra pass och tog inte mer än 15 minuter typ och ändå fick hela kroppen jobba.

Löpningen går inte som jag vill. Har jättesvårt att öka tempot, dels för min dåliga kondition men jag tycker nästan det går för snabbt. Att springa under 7min/km är inte alls lika rogivande och det blir tungt med hunden att hela tiden stanna för kisspauser och sen komma igång igen. Får väl satsa på mer backträning och intervaller. Eller fortsätta i mitt tempo och bara vara nöjd. Faktum är att första gången jag sprang/powerwalkade gårdagens runda tog det 35 min, nu tar det 22! Hmm jag kanske håller ett högre tempo iaf för det tog 22min med 5 kisspauser och en poo poo paus. Ja ja, är sjukt nöjd med att komma i form, tror aldrig att min kropp varit i så god fysisk kondition som nu. Jag menar, jag överväger att köpa en cykel och delta i cykelvasan, det hade jag aldrig ens tänkt på innan!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar: