lördag 1 september 2012

Fan. Jag har blivit förkyld, har ont i hals och huvud. Men min man är sjukare än mig, fortfarande. Han har inte ätit på fyra dagar och bara skriker när han tvingar ner lite blåbärsoppa. Jag känner mig så hjälplös. Tror att vi snart får åka in med honom till akuten om han inte börjar äta. Usch, det skär in i hjärtat på mig. Och hur blir det imorgon? Måste jag VABa min första dag på jobbet? Eller måste jag sjukanmäla mig för att jag är dålig? Och min sista mammalediga dag spenderar jag i sjukstugan. Verkligen inte alls som jag hade planerat. Båda barnen är också förkylda. Det är lite synd om oss. Vi får väl mysa järnet idag istället, bädda ner hela familjen och kurera oss. Så får det bli!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Usch era stackare. Jag sänder er en massa god energi som ska trolla bort era förkylningar!!

    SvaraRadera