tisdag 11 september 2012

Grym morsa

Idag kom dom. Presenten jag gav mig själv för att jag är en grymt bra morsa. Som ett tack till mig själv för att jag grejat min mammaledighet med bravur. När jag var mammaledig med sonen genomgick jag en tuff period i livet och strax efter jag gick tillbaka till mitt dåvarande jobb gick jag in i väggen. Jag bestämde mig där och då för att förändra min situation och mig själv och det har jag gjort sen dess. Jag är mycket gladare nu, tycker om mig själv mer, tog itu med träning och några extra kilon, bytte jobb och började se livet från den ljusa sidan. Det har gjort mig till en bättre mamma. Så denna förändring tyckte jag att vi skulle fira och det gjorde vi!! Med ett par glittriga skor!!


Vilken känsla det är att vara stolt över sig själv! Känna att man gjort något riktigt bra! Alla borde få guldskor när de gör någonting bra!!

- Fru Svensson filosoferar

2 kommentarer:

  1. Men hejja hejja! Fasen va bra gjort!
    Klart du ska ha glittriga skor =)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och ser att du skriver att du varit föräldraledig.

    Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal, (90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Fr.o.m. 2012-01-01 kan man även få premiepeng insatt till pensionen under tiden man är beviljad graviditetspenning av Försäkringskassan.

    Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Mikael
    AFA Försäkring

    SvaraRadera