lördag 8 september 2012

Vänner & bekanta

Idag skulle vi haft homeparty med bakgrejer där vi skulle dekorerat cupcakes. Tanken var att vi skulle smaska i oss kakorna och fira barnens födelsedagar samtidigt. Igår fick vi köra iväg och köpa fler stolar så att alla skulle kunna få plats. Sen började samtal och sms trilla in och tillslut var vi bara tre familjer kvar som inte avbokat så då ställde vi in det. Pinsamt när det ska komma hit någon och visa upp sina grejer och vi bara är tre. Jag förstår att man inte kan styra över sjukdom och andra oförutsedda nyheter som dyker upp men det känns ändå lite trist. Speciellt när det var exakt likadant förra gången. Så nu tänker jag aldrig mer ha homeparty. Folk verkar inte gilla mig, är jag så hemsk? Eller konstig? Luktar vi illa?

Ja, ja. Det blir en extra dag att få hänga med min fina familj och inte stressa runt och fixa med kalas.

- Fru Svensson filosoferar

2 kommentarer:

  1. Men va tråkigt =(

    Och jag verkligen inte tänka mig att någon skulle ogilla dig du verkar ju störtskön!!

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi fick komma iallafall. :) det är trist när folk avboksr när man ordnat partyn, har man sagt man ska komma får man ju göra det. Men visst, sjukdomar ställer ju till det men Ivland känns det trist att alla verkar drabbas samtidigt.

    SvaraRadera