lördag 15 september 2012

Miles

Alltså vilken härlig löptur jag hade imorse. 5.45 begav vi oss ut, fick fästa en lampa i kopplet så att vi skulle synas i mörkret. Så härligt det är att vara ensam i världen. Hade bra tempo de först 2 km, sen en backe och låren surnade. Det gick trögt de nästa 2 km och sen var jag på väg hem igen och då ökade jag tempot och de sista 500m kunde jag spurta. Enligt runkeeper sprang jag 10,4km på 55 min men det gjorde jag inte, men kanske 9km iaf. Så sjukt bra gick det! Och jag hade mer att ge!! Hade lätt kunnat springa 5km till.

Det enda dumma med min morgontur var att runkeeper var inställt på miles och jag hade hjärnsläpp och kunde inte omvandla det till kilometer. Sjukt störigt att inte ha koll på hur långt man sprungit eller vilken hastighet. Men så här i efterhand så var det kanske inte så dumt att inte veta eftersom det gick så bra.

Att det blivit lite höst och kyligare gjorde bara gott för mig. Fick användning av min nya jacka som var riktigt grym förutom de sista kilometrarna när jag fått upp pulsen ordentligt och jackan smetade åt mot huden som ett korvskinn. Jag kände mig som en springande falukorv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar