tisdag 26 juli 2011

Förvärkar & ringmärkt

Hela kvällen igår och nu direkt när jag vaknade har jag haft förvärkar. Idag kommer min svärmor på besök och stannar till på söndag så det hade varit perfekt om den lilla bestämde sig för att titta ut nu när vi har barnvakt till stora C på plats. Pratade med min mamma igår och hon är tvärsäker på att bebisen kommer för tidigt. Så vi får väl se.. Men idag får den gärna stanna kvar där inne för jag har massor av ärenden att göra. Ska in till stan och reashoppa, gå till banken och lämna in lånehandlingarna och eventuellt vill jag gå förbi vår guldsmed och se om han kan göra om en ring till ett halsband åt mig.

Hade en diskussion med en kollega om förlovnings och vigselringar för ett tag sen. För henne var det jätte viktigt att man använde den varje dag. Jag är inte någon ringmänniska så jag tar bara på mig mina ringar när jag ska på fest, känner mig lite extra kär eller bara känner för att ha den på. Halsbandet som matchar ringen använder jag desto mer! Jag tycker att ringar är obekväma och ofta i vägen. Som tur är har jag en man som känner likadant så jag slipper få dåligt samvete för att jag inte använder mina ringar. Det är inte ringen som gör oss till äkta makar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar