torsdag 28 juli 2011

Regn, regn och lite mera regn

Börjar bli trött på allt regnande!! Och vår trädgård ser ut som sju svåra år. Vi har inte kunnat klippa gräsmattan på en månad bara för att det regnar hela tiden och det växer ogräs överallt. Jag måste rensa mellan markplattorna och i en rabatt men det går inte i detta vädret. Fast det är positivt för våra buskar och träd. Trädgården har nog aldrig varit så här grön på sommaren tidigare.

Sen är det inte bara trädgården som påverkas. Stackars sonen har fått spendera större delen av semestern framför TVn med filmtittande och mysande. Visserligen inte helt fel det heller men efter två-tre veckor så känns det rätt hemskt att behöva sätta på samma film för tionde gången. Jag vill kunna vara ute med honom, gå och bada, åka karuseller, cykla iväg på utflykt, gå ner till havet, sitta ute och grädda våfflor och sånt som hör sommaren till. Men icke! Det bara regnar. Nu är dessutom svärmor nere och hälsar på, men inte hade hon nått solsken med sig.

Som ni redan vet så har jag ägnat dessa regniga dagar till att städa, rensa ur skåp, renovera och fixa här hemma. Men nu är snart hela huset i tipptopp kondition. Vad ska jag då underhålla mig med?
Idag ska vi nog ta en tur till IKEA och köpa det sista till barnrummen och äta köttbullar. Vill gärna till en tygaffär för jag skulle vilja klä om en sittpuff också. Svärmor måste ändå in till stan för att göra ett par ärenden så det är väl lika bra att ta itu med det sista. Så kan vi hoppas på sol nästa vecka?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar