onsdag 27 juli 2011

Kitesurfing

Jag hat länge velat lära mig att kitesurfa men det kommer alltid saker emellan som graviditeter, dålig ekonomi osv. Men nu har jag gett mig fan på det. Senast nästa sommar ska jag ha gått en nybörjarkurs, kanske redan i höst om min kropp orkar det efter förlossningen. Vi bor dessutom perfekt till för att hålla på med kitesurfing, det är ofta kiteare nere på stranden här. Jag har alltid velat hålla på med en sport som får en att upptäcka nya platser i världen. Ni vet om man sitter på forum och hör massa gott om en plats så tillsist så vill man dit för att se det med egna ögon. Det är lite så jag hoppas att det ska bli för mig. Jag är inte så sportig av mig men uppskattar att det finns som en kultur kring kitesurfing och att det finns mängder av bräder, skärmar och våtdräkter att välja mellan. Och så älskar jag att sitta på forum och ta del av andras erfarenheter!! Jag känner mig sjukt taggad! Gillar att det är en utomhus aktivitet för jag vill att mina barn ska växa upp och tycka att det är naturligt att vara ute hela dagen. Man kan ha med en grill och grilla korv och bara hänga med andra människor, som en motpol till att åka in till stan och shoppa och sitta på fik. Jag vill ge mina barn en bred uppväxt där de lär sig att uppskatta det lilla och det som man inte kan köpa för pengar, för det är oftast mer värdefullt. Samtidigt så är jag en sann materialist och prylbög så jag tror att det här med kitesurfing verkligen kan tillgodose alla mina behov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar