tisdag 8 maj 2012

Huvudstaden

Saker och ting är väldigt annorlunda här i huvudstaden. Jag har knappt sett ett barn under ca 6år som inte åker vagn. Såg bara en unge som kröp runt i Kungsträdgården och det såg inte särskilt mysigt ut bland grus och fimpar. Sen har alla hippa kostymkillar för korta byxor för att visa upp ett par färgglada strumpor. Fast det är rätt positivt för då ser det inte ut som att jag är ensam innehavare av taxben. Och till sist alla sorgsna hundar med ägare som tycker att en grön plätt i refugen är en naturupplevelse. Varför har man hund inne i city?!??

Tror knappt jag sett en enda glad person de här dagarna. Men väldigt mycket päls. Kan väl konstatera att Stockholm inte är nått för mig. Jag älskar att komma hit, träffa vänner, bli inspirerad av all vacker design, spana in den gamla arkitekturen och se vattnet flyta genom stan. Men det är väldigt skönt att få åka hem igen.

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Men varför ligger du inte och sover när kl är 6 och du är barnfri???!!! ;)

    SvaraRadera