söndag 20 maj 2012

Med sorg i hjärtat

Idag har jag varit ärlig mot mig själv. Det var inte roligt med ett måste. Jag har en skogarderob fylld av skor som jag aldrig använder, nu kan jag inte ens använda dem eftersom mina fötter gått upp en storlek efter mina graviditeter. Så allt med klack och allt som är för smått har åkt ut. Kvar står typ fem par skor. Det ekar nästan i skogarderoben. Men om man inte använt skorna på sex år så kommer man nog inte göra det heller?! Och gör de ont bara att prova dem så kommer man nog inte heller använda dem. Jag är så materialistisk att jag nästan vill fälla en tår för mina skor. Från och med nu ska jag köpa skor med hjärnan och inte hjärtat. Fy va jag är hård mot mig själv. Men man måste vara ärlig, annars kan man inte bli fucking fabulous. För om sanningen ska fram så mår man bara dåligt av en garderob full av skor som inte passar. Hoppas att någon kan köpa mina skönheter nån helg när jag säljer av dem på någon loppis. Så att de får ett värdigt liv och inte bara hålls instängda i en garderob.


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar