onsdag 30 maj 2012

Kär igen

Såg en jacka idag och blev kär. En ljus skinnjacka med guldiga detaljer. Försökte förtränga det för jag skulle på homeparty. I sista sekund fick jag veta att homepartyt var den 30 juni och inte maj. Så jag hade ett par timmar att slå kål på. Åkte till Helsingborg och provade jackan. Den var skitsnygg!! Men det kändes inte helt hundra så jag köpte den inte. Blir stolt över mitt nya medvetna jag som inte bara impulshandlar. Snygg var den i alla fall.


- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Ooh, sån karaktär skulle jag också behöva ha när det gäller att handla saker =P
    Men jackan var sjukt snygg!

    Pannkaksmixen blandas med vatten. Skitsmidigt!

    Just nu äter jag ca 12-1300 kcal om dagen. Och ca 40% protein 30%fett och 20%kolhydrater och 10%i diffning mellan de tre ;) Det är så svårt att hålla det så exakt. Men det är nu under "formtoppningen" i en månad. Sen återgår jag till mina vanliga diet, med så lite kolhydrater som möjligt, men om jag vill äta en macka så gör jag det.. Annars ligger jag väl runt 1700kcal om dagen. Det blir mest ungnsbakat och kokt. Typ fisk och rotfrukter. Och broccoli. Vi äter broccoli så det sprutar ur öronen, haha. Mira äter samma som mig, fast hon får pasta/ris/potatis till. Och eftersom jag äter det ibland så blir det inte konstigt för henne att vi äter lite olika. Hon är ändå van med det, då vi brukar ha en massa olika livsmedel av samma sort. Pga allergier, mm. Tex så har Mattias laktosfri mjölk, jag soya och Mira får vanlig =) Och så är det med grädde, youghurt smör etc. Och hon har fullständig koll på vad som är vems. Men vill hon ha nåt som inte är "hennes" så får hon givetvis det.

    Det som är svårt, det är ju att göra grytor, gratänger, lasagne och liknande. Men då gör vi olika rätter. En liten till mig med mina "nyttiga" saker i och en till de andra. Som inte bryr sig lika mycket!


    Oj, det här blev långt och rörigt, men du kanske förstår vad jag försöker få fram ändå. ;)

    SvaraRadera