torsdag 10 oktober 2013

Klädkod = naken?

Jag är inte så förtjust i stora evenemang med mycket folk, än mindre en hel lokal med bekanta från förr och absolut inte begravningar. Inte nog med att jag får ångest över att livet slutar för abrupt för många, jag måste dessutom fundera ut vad jag kan ha på mig. Min garderob är inte gjord för att folk ska dö. Allt svart jag äger har typ paljetter på sig. De svarta skor jag äger är sneakers, paljettskor, hor-pumps (även de med bling), lackskor och ett par gummistövlar. Inga begravningsskor.

Var på stan med min mamma i lördags och hon provade en begravningsdräkt. Sjukt smart. Alltid samma kläder och så slipper hon den ångesten och kan koncentrera sig på det man faktiskt borde, att någon man tyckt mycket om är borta. Men jag kan inte gå ut och köpa en dräkt för det har jag inte råd till. Och jag känner mig för ung för att äga en begravningsdräkt. Fast jag vill gärna ha en snygg svart kostym, men fortfarande snålt med pengar. Hur fan klär man sig då om man inte har en dräkt?
Jeans känns inte okej, klänning känns lite uppklätt, paljetter känns för party, kofta känns för tråkigt. Kan jag gå naken??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar