torsdag 24 oktober 2013

Löpband vs gym

Jag står i valet och kvalet mellan att köpa ett träningskort eller ett löpband. Jag tycker ofta att det är svårt att ta mig iväg till ett gym för det slukar så mycket tid. Samtidigt så avbryter jag aldrig träning på gym för att någon kommer och vill ha en banan eller kolla på youtube. Det hade varit smidigt att kunna träna hemma oavsett väder och vind. Det behövs ingen planering eller större organisering. Jag tränar juh redan cirkelträning hemma, hade varit najs att få jobba på flåset också för om jag vill kunna ta löpningen till nästa nivå så måste jag underhålla den hela vintern. Vad hade ni satsat på?

- Fru Svensson filosoferar

2 kommentarer:

  1. Jag har ju skaffat en crosstrainer för att få lite annorlunda träning hemma, för springa kan jag ju göra ute. :) det blir mer varierad träning med en CT men jag vet inte vad jag hade valt ac löpband och gym........ Svårt! För- och nackdelar med båda.

    SvaraRadera
  2. Jag avskyr CT så det blir det inte! Och löpningen får jag aldrig till på vintern så det lutar åt löpbandet faktiskt.

    SvaraRadera