lördag 5 oktober 2013

The bling ring

Jag inser att det skiljer sig mycket mellan min och min mammas generation. Idag tog jag med alla mina juveler hem till mina föräldrar för att putsa dem. Smart tänkte jag. Men min mamma skrattade och undrade varför jag inte gjorde det hemma och mitt svar blev för att jag inte har någon smyckesrengöring hemma. Det är lättare för mig att komma ihåg att ta med smyckena hem till mina föräldrar än att köpa hem rengöringen. Så började jag tänka, hur många av mina vänner har smyckesrengöring hemma? Eller silverputs? Typ inga men alla våra mammor har det garanterat. Vi lever i en ny generation med nya material. Man anlitar hellre någon att rengöra de få ringar av ädelmetall man äger än köper hem rengöring. Min mamma skulle nog aldrig lämna in en ring för rengöring. Det är en ny tid, ny generation och nytt bling.


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar