tisdag 1 oktober 2013

Varje minut är en bra minut

Det har varit mitt motto vad det gäller träning, att varje minut jag fått till är en bra minut. När man lever med små barn och en man som är egen företagare är det inte alltid så lätt att få till tid. Och den lilla lugna tid man får väljer man gärna att lägga på annat håll. Som ni redan vet har min sommar varit rätt turbulent och precis när jag kommit in i bra träningsrutiner så gick jag och blev sjuk. Typiskt. Men nu är jag på benen igen och idag körde jag 21 minuter cirkelträning med egen kroppsvikt och en 6kg kettlebell. Skulle egentligen velat ha en lite tyngre men det är en 6a jag äger så jag får vara nöjd med det jag har.

Fick lite inspiration från Body Rock TV, googla dem om ni vill få bra tips på övningar att göra hemma. En del övningar kräver redskap med de flesta kan man göra med sin egen kroppsvikt.

Nu ska jag dyka ner i sängen, slö kolla på TV och njuta av egentid. Fan va jag känner mig grym när jag har tränat!!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Jag vill ha kettle bells men vilken vikt ska man köpa? Och sen lär man ju köpa nya efter hand?

    SvaraRadera