måndag 27 januari 2014

Flåsande snåljåp

Jag är bra på att göra av med pengar men har börjat tänka mer på kvalité än kvantitet. I lördags stod jag vid tre olika kassor på väg för att handla när jag tog mod till mig och gick därifrån. Nej, jag snattade inte. Jag hängde tillbaka allt för jag behöver inte mer grejer. Istället ska jag spara mina slantar och investera i sånt jag verkligen vill ha. Som en Josef Frank ljusstake från Svenskt Tenn till exempel.


Något jag är extra snål med är snygga träningskläder. Jag vill inte lägga 1000kr på ett par taights jag ska svettas i. Köper inte ens vanliga byxor i den prisklassen. Sista året har jag nog som mest betalat 350kr för ett par byxor eftersom jag nästan uteslutande handlar på rea. Men jag vill ha snygga träningskläder. Gärna lite färgglada byxor (bara inte min rumpa ser ut som ett gigantiskt stoppljus)! Hittade dessa snygga från Puma för 995kr.


Visserligen kompressions taights. Men jag är på för lågt presterande nivå för att kläder ska kunna påverka mig. Måste snart investera i nya dojjer också. Fan, jag har blivit för snål för mitt eget bästa!! Tur att jag mest tränar hemma så det är ok att jag nästan är naken. Vissa mornar har jag joggat i trosor och sport topp. Smidigt att slippa tvätta, skönt att inte blå så svettig med jobbigt att alla grannar kan se mig som en flåsande galning.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar