måndag 13 januari 2014

Plus-size?

Ni har säkert alla sett de senaste veckornas diskussion om HMs plus size modell som mystiskt bytte storlek eller första tjejen som Australiensiska Vouge publicerade som var plus-size. Själv blir jag rädd när jag läser och ser detta. Vad är det för sjuka ideal mina barn ska växa upp med?


De här tjejerna är skitsnygga!! Alla borde publicera kataloger och tidningar med sunda människor. Jag menar att även smala människor kan vara sunda men jag är för en variation. Som Gudrun Sjödén som kan kännas lite tantigt, de är långt före sin tid marknadsförings mässigt iaf. Där är alla välkomna! Konstigt att inte fler företag vill köra på denna positiva anda när vi lever i denna gråa värld fylld av fördomar och ideal som alla är stöpta i samma form.


- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Jag tycker oxå det är sjukt. Även om den tjejen inte är spinkig som de andra modellerna så har hon ju inget fett! Vadå plus size?!? Säkert att hon drar över 44 i stl...

    SvaraRadera