söndag 26 januari 2014

Träna/sova

Idag blev det 25 min intervallträning sen höll jag på att dö. Kom upp i 10,5 km/timme tempo som högst. Fick hoppa av och ta av mig skorna efter lite mer än halva. Har fått skoskav OCH blåsor under fötterna. Så imorgon får det bli vilodag från joggandet men kanske lite cirkelträning.

Folk kallar sig löpare eller att de håller på med löpning men jag kan inte det. Det jag håller på med är att jogga. Löpning är liksom mer graciöst än det jag gör. Och mycket snabbare!! Det verkar redan som att jag vilseleder folk med mina bilder på instagram och Facebook. Folk har en bild av att jag gillar att motionera. Men i själva verket blir jag impad var gång jag tar på träningskläderna. Har svårt för att pusha mig själv utanför min comfort zone. Hatar när folk försöker peppa mig under tiden. Men nu ska jag försöka prestera mer än att ta mig till omklädningsrummet. Frågan är bara hur jag tränar bäst.

Nu ska jag sova, har hört att det är en av de viktigaste ingredienserna för att lyckas prestera bra. Så jag borde kanske börja sova middag också om det nu är så bra?!!

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar