söndag 18 mars 2012

Hår hår hår

Den senaste tiden har det varit mycket snack om hår, allt efter att en hårig kvinnlig armhåla synts i TV. Min Facebook har varit full av håriga armhålor och jag gillart inte. Inte för att det är kvinnor, hade inte velat se mens armhålor heller. Är inget privat längre? Och måste man ha håriga armhålor för att vara feminist?
Sen gillar jag inte ordet feminism, tycker att man ska prata om humanism. Att alla är lika värda och att det är gött att vi alla är olika.

Jag har håriga ben, det har jag alltid på vintern. Tycker det blir kallt utan hår så jag vaxar och epilerar på sommaren bara. Men jag blir inte hårlös på grund av patriarkatet. Min man skulle nog inte ens märka om jag fullkomligt gror igen, han tycker att jag är fin som jag är, oavsett hur jag är. Men jag slipper gärna se alla andras håriga/rakade grejer.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar