onsdag 3 augusti 2011

Barnrum

Nu är barnrummet äntligen färdigt. Det blev superfint! Älskar den nya tapeten för man blir glad bara man går in i rummet. Den rosa spjälsängen har barnet fått ärva av sin storebror som nu mera blivit så stor att han sover i en riktig säng.
Köpte ett nytt väggskåp från Trend4you. Än så länge är det bara lite loppis fynd som pryder den men det kommer att komma fler ting allt eftersom. Den stora Buddhan har jag ärvt efter min farmor.
En indisk väggbonad pryder väggen vid garderoben och bredvid hänger två änglar som jag hade i mitt barnrum. Tyvärr är färgerna på bilderna inte så bra, mycket finare när man ser det på riktigt.
Tog en gammal guldram som jag fyndat på loppis och ramade in en bit tapet som vi satt upp på motsatta sidan av fondväggen för att få färgerna att gå igen i rummet. Älskar den kitchiga känslan. Sen har jag spraymålat en träljusstake i knalligt gult för att bryta av mot resten av rummet. Det blev lite väl mycket av samma så vi behövde något att bryta av med. kommer bli himla mysigt att sitta där inne och amma med levande ljus.
Vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Älskar det nya rummet! Ser så fram emot att nästa barn ska komma så att vi kan inviga det. Fast det dröjer ett tag ändå eftersom hon först ska sova inne i vårt rum. Men det känns skönt att det är färdigt. Känns underbart att nästan hela huset är rensat och städat. Vi får väl se om vi orkar åka och sälja allt som vi rensat ur till helgen. Aldrig fel att tjäna en extra slant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar