tisdag 9 augusti 2011

Bf

Idag har jag bf (beräknad förlossnings dag). Trodde det va på G igår. Men icke. Det känns lite hopplöst, som att det ändå inte kommer komma något barn. Magen är kanske bara en illusion?

För att fördriva tiden kollar jag runt på en massa kite surfing sidor och filmer. Är så taggad!! Har beställt en övnings drake, eller två stycken blev det! Ska bli himla spännande att testa. Fick nämligen rådet att lära mig att hantera en övningsdrake innan jag går på kursen då jag kommer få ut mer av kursen och kan koncentrera mig på att vara i vattnet. Är så peppad!!

Min man peppar mig jättemycket också. Han har precis köpt sig en racercykel och ska öva inför Vätternrundan på 30 mil nästa sommar. Folk som får sådana idéer har alltid imponerat och fascinerat mig. Jag har inte den typen av driv i min kropp. Min hjärna går inte med på att utsätta min kropp för långa fysiska påfrestningar. Som att jogga. Har aldrig lyckats bita ihop så länge att jag kommit över den där tröskeln när kroppen sen springer av sig själv. Men jag blir sjukt imponerad av folk som gör det! Just nu är jag extra stolt över min man!! Han motiverar och utmanar mig genom att han satsar på att uppnå sina mål. Tänk er att få leva med en man som gör det, Inte alla som har den lyxen!

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar