tisdag 2 augusti 2011

Nu: samma-dåligt, då: samma-bra

Idag har vi varit hos goda vänner, fikat och grattat dem till deras tillökning. Precis som när vi fick vår son så var de ett par veckor före oss och så även denna gång. Nästan som när man var liten och ringde och bestämde med sina vänner att man skulle ha på sig samma tröja i skolan. På tal om det så såg vi två tjejer i typ 12 års åldern med samma linne idag. När man var 12 år så var det bra att ha samma kläder som sina kompisar, skulle det hända idag skulle det kännas som ett big no no. Som på jobbet för ett tag sen så hade jag och min kollega hade liknande klänningar på oss. Det såg ut som om vi skulle uppträda i Eurovision! Det är lustigt hur något man tyckte var det bästa som kunde hända en som 12 åring är det värsta (okej, nu överdriver jag) som kan hända en som 32 åring (jag överdrev igen, jag är bara 31 år så jag vet inte hur det är att vara 32!!). Fast jag måste säga att jag gillar mitt nya, äldre jag mycket mer än mitt 12 års jag!


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar