fredag 9 december 2011

Hemma bäst

Den där frasen, borta bra men hemma bäst är verkligen sann. Det finns inget bättre ställe än hemma med min familj. Idag har vi tagit igen alla timmar som vi var utan varandra igår. Vi har myst i soffan och bara haft det gött.


Efter att ha försökt komma ihåg mina p-piller utan större framgång har jag idag satt in en p-stav. Håller tummar och tår för att jag ska slippa biverkningar. Sen när jag börjar jobba igen och har lite rutiner då kanske jag kan äta p-piller igen men just nu är livet lite som High Chaparall. Tycker inte längre att det är så jobbigt att vi inte ska planera fler barn. Jag är väl inte riktigt som andra för jag tycker att det är tråkigt att jag inte ska få vara med om fler förlossningar. Att föda barn är det coolaste jag varit med om. Jag får en inre styrka och stolthet. Man kommer i kontakt med sig själv och inser att man klarar det mesta. För mig har båda mina förlossningar gett en egoboost. Och känslan när de lägger upp barnet mot ens bröst. Kärlek. Fast jag slipper gärna vara gravid, det är inte alls min grej. Men nu ska vi inte ha fler barn, eller vi ska inte planera fler. Eventuellt kanske adoptera eller bli fosterföräldrar. Bättre att hjälpa barn som redan finns. Vi får se vad framtiden för med sig.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar