måndag 26 december 2011

Jul #2

Nu är vi hemma hos svärmor och har firat jul #2! Vi blev ordentligt bortskämda här med, framför allt sonen. Så härligt att se honom med sin farmor, de ses inte så ofta eftersom vi bor långt ifrån varandra men han skiner upp som en sol när han ser henne.

Idag tog vi en tur på stan och så röjde vi en sväng i lekparken. Barnens gudmor är med så det har verkligen varit familemys på hög nivå. Snart ska de andra på bio men jag bäddar ner mig med barnen. Är fortfarande väldigt förkyld men hoppas att det är på bättringsvägen för på fredag står det tatuering på schemat.

Det blev aldrig någon utgång för mig igår. Körde mannen in till stan och tänkte stanna ett tag på förfesten och hälsa på hans vänner men vi kom knappt in i lägenheten för det var så mycket folk. Typ 50 pers i en tvåa. Vi kom inte längre än till hallen. Det var bara ungdomar och alla rökte inomhus. Fick flashbacks till gymnasiet. Lämnade av mannen och skyndade mig därifrån. På vägen till bilen såg jag typ tio pers till som gick in på festen. Inte min kopp te direkt. Men mannen hade skoj och det är det viktigaste.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar