måndag 5 december 2011

Tiden

Jag får inte tiden att räcka till. Hur ska man hinna med allt som ska göras?
De senaste dagarna har jag dessutom ägnat mig åt julångest, precis det som jag inte ville göra i år. Men de julklapparna som jag hade planerat har mina kära släktingar snott å nu måste jag tänka om. Tror faktiskt att jag kommit på riktigt bra grejer så nu börjar jag se ljuset i tunneln!!

Barnen har dessutom hållt på hela nätterna och jag fungerar inte utan sömn. Jag blir sur, otrevlig och får kort stubin. Ingen bra kombo. Min man har också sovit dåligt så vi kan väl säga som så att romantiken spirar inte här hemma just nu. Ska bli skönt att vara lediga några dagar i jul (jag vet om att jag alltid är ledig men jag menar att mannen och sonen också ska vara det, inga måsten).

Annars längtar jag mest efter att skatten ska komma. Eftersom jag är företagare så kommer den i december så jag har längtat sen innan midsommar!! Vi får dessutom jämställdhetsbonus från sonens första år. Katsching!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar