söndag 29 januari 2012

Dejt

Imorse sov dottern till 05.30 igen. Jag är en ny människa, full av energi och inspiration. Igår passade mina föräldrar barnen och vi såg en fantastisk föreställning av Cirqe de solei. Om ni någon gång får möjligheten att gå och se dem så gör det!! Vilken kroppskontroll!! Scenkläder, musik, show blandat med skratt och och tillfällen då hakan föll i marken eller när man slutade andas en kort sekund i panik. Jag älskar nycirkus!! Och att få ensamtid med min man!! Bara att vi kan hålla hand och pussas utan små människor som ska vara med och klättra på oss.

På tal om kroppskontroll har jag avklarat 1/3 av mina magövningar!! Det börjar med att man ska stå plankan på knä och armbågar tills man orkar 3 x 1minut, detta kör man morgon och kväll. I början på veckan klarade jag 3 x 25sekunder men igår klarade jag 3 x 1 minut!! Hejja mig!! Så nu ska jag klarar 3 x 1minut på tårna och underarmarna på en stol, när jag klarar det är det 3 x 1minut på tårna och underarmarna på golvet. Detta ska vara bästa sättet att få en stark och platt mage efter en graviditet eftersom man bygger upp musklerna inifrån. Gör man sitt-ups blir magen ofta lite utstående eftersom bukmusklerna delar sig under graviditeten och sitt-upsen bygger vidare på den delade magen och bygger musklerna utifrån och in. På en vecka både ser och känner jag stor skillnad!! Jag mår så bra av att ha kommit igång med träningen!!

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar