torsdag 5 januari 2012

Ut med det gamla

Jag håller på att rensa ut de kläder som barnen växt ur. Med sonen längtade jag efter att han skulle växa och utvecklas men med dottern tycker jag att det går för snabbt. Känns som att jag inte hinner ta tillvara på vår tid tillsammans. Snart kommer bebistiden vara över. Känns lite sorgligt eftersom vi sagt att vi inte ska planera fler små mirakel. Samtidigt så har vi ännu härligare stunder att se fram emot. Tänk när vi kan cykla ner till sjöarna och bada, när jag måste åka bergodalbana så jag kräks för deras skull, att vi ska lära dem åka skidor eller alla intressanta samtalsämnen vi ska belysa och debattera vid middagsbordet.



Det är ändå en sorg att jag inte ska förlösa fler barn. Att föda barn är det coolaste jag gjort. Jag har aldrig känt mig så stark, modig och full av kärlek som då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar