tisdag 3 januari 2012

Money money money

Det här med pengar är ett evigt gnissel. Vår privata ekonomi kommer att bli väldigt påfrestad då vi fattat beslut om att utveckla vårt företag. Vi har utrymme för att inte behöva dra in lika mycket pengar som vi gjort fram tills nu i ett par månaders tid men det blir på bekostnad av att kunna resa. Jag hade hoppats på att kunna åka och hälsa på min bror till hösten (han bor i Ausltralien och vi hade tänkt åka halvvägs var och ses i Thailand eller i alla fall Asien någonstans). eftersom min bror som även är gudfar till mina barn ännu inte träffat dottern så har jag sett fram emot att ses lite extra mycket. Men ibland har livet andra planeringar än man själv har.

Om man bortser från resan så vill jag dra in 7000kr för att kunna göra en ny tur till Stockholm för att göra klart min tatuering. I priset ingår resa, boende, mat och tatueringen. Så nu går jag runt här hemma och funderar på vad jag kan sälja. Tänkte gå igenom garderoben, mina parfymer, smycken och skor. Så vi får väl se när jag kommer ha råd att åka upp igen. Vill gärna få lite kvalitets tid med min mormor nämligen, samtidigt som jag blir fin.

Har ni några tips på hur man kan bli rik?

(bilden är på en av Salong Betongs pengarosor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar